Dilluns, 18 de Desembre de 2017
Ajuntament de Mollerussa
Destacats
infoparticipa
Mollerussa Televisió
Twitter Ajuntament de Mollerussa
Facebook Ajuntament de Mollerussa
Seu Electrònica
indicadors de transparència
Àudio Actes
Conferència Mollerussa, avui
Viappublica
Actuacions via pública
Consulta prèvia reglament fons social
Forfait Esportiu
Fira de Mollerussa
Taxes Municiapals 2017
Ordenança reguladora de la tinença d'animals
Estereotips
Cens d'activitats
Consell Social
UNICEF
Pla de Barris
Feina Activa
Oficina Jove
Mollerussa Comercial
Correu ciutadà
Directori de Documents
L'Amistat Teatre
Museu de Vestits de Paper - Mollerussa
Piscines Municipals de Mollerussa
Biblioteca Comarcal Jaume Vila - Mollerussa
Escola Municipal de Música de Mollerussa
Centre Obert - La Banqueta
Borsa d'Habitatge
Portal d'entitats - AMollerussa
Ofertes de treball
Perfil del contractant
Visor de Mapes (WMS)
Urbanisme
Butlletí Local de Subvencións - Ajuntament de Mollerussa
Ajuntament de Mollerussa
Notícies
Contacte de premsa
Sílvia Torres Argelich
premsa@mollerussa.cat
973600713
01/08/2017 · Benestar Social i Ciutadania

La Borsa d’Habitatge tramita 263 ajuts de lloguer, un 5% més que al 2015, i gestiona 71 contractes, 22 nous

La Borsa d’Habitatge tramita 263 ajuts de lloguer, un 5% més que al 2015, i gestiona 71 contractes, 22 nous

L’Ajuntament de Mollerussa, a través de la Borsa de Mediació per al Lloguer Social, va tramitar durant l’any passat un total de 263 ajuts per a l’arrendament, una xifra un 5% superior a la de l’any anterior, segons ha explicat aquest matí l’alcalde Marc Solsona, acompanyat de la tècnica del servei, Eva Millan. Solsona ha dit també que a finals d’any la borsa duia la gestió d’un total de 71 contractes, dels quals 22 es van formalitzar al llarg de l’any passat a persones amb diferents problemàtiques socials. En aquest sentit, l’alcalde ha aprofitat per fer una crida als propietaris que tinguin immobles buits perquè els posin a disposició de la borsa i així poder incrementar l’oferta d’habitatge i donar sortida a la demanda.
Pel que fa als ajuts, Solsona ha indicat que dels 263 que es van tramitar, 158 corresponen a convocatòries del Ministerio de Fomento que es tramiten a través de l’Agència Catalana de l’Habitatge i que han pujat un 35% respecte a l’any anterior, 92 són sol·licituds de renovació d’ajuts de convocatòries anteriors i 13 corresponen a llogaters de la Borsa d’Habitatge i persones que han perdut casa seva i estan de lloguer.

Es mantenen les demandes d’especial urgència per pagar deutes de lloguer o hipoteca

Dins l’àmbit de la tramitació d’ajudes destaca també les prestacions d’especial urgència per al pagament de deutes de lloguer o d’hipoteca. En aquest cas, durant el 2016 es van realitzar 19 sol·licituds, una menys que al 2015 i dotze menys que l’any anterior. D’aquestes, 9 van ser per deutes de lloguer, 2 per deutes d’hipoteca i 7 per processos de desnonament. A aquestes ajudes urgents cal afegir també les 9 sol·licituds que es van resoldre a través de la Mesa d’Emergències Socials.
La Borsa de Mediació per al Lloguer Social col·labora amb l’Agència d’Habitatge duent a terme diferents gestions entre les que destaca la inscripció al Registre de sol·licitants d’habitatges amb protecció oficial que ha tornat a registrar un descens. En aquest cas, al 2016 es van inscriure 79 persones per 119 persones que ho van fer l’any anterior.
Pel que fa al nombre d’atencions al ciutadà que es fan des de la borsa, durant el 2016 van ser 2695, gairebé un 14% més que al 2015. Del total de les atencions fetes, un 60% van ser per ajuts de lloguer i un 34% per a la recerca d’habitatge de lloguer.

Formació obligada per a llogaters sobre manteniment de la llar

D’altra banda i com a novetat d’enguany, des de la Borsa d’Habitatge es durà a terme al setembre una formació específica per a persones llogateres sobre manteniment de llar i pautes d’actuació davant riscos com humitats, fuites de gas o d’aigua o sobrecàrregues elèctriques, entre altres, segons ha indicat Eva Millán. Aquesta actuació ve motivada per la detecció per part dels tècnics responsables a través de les visites de seguiment dels habitatges i les incidències rebudes, que gran part dels arrendataris/àries no disposen d’una informació correcta en aquest àmbit. Així mateix, per incidir en la participació a aquesta formació, quan es faci la signatura dels contractes de lloguer es farà signar també un document de compromís a assistir-hi.