
Xavier Roure Greoles,
director de Fira de Mollerussa
EXPERIÈNCIA
FIRA MOLLERUSSA, Mollerussa – fira.com 2019 –
Patronat de Fira de Mollerussa, organisme autònom depenent de l’Ajuntament de Mollerussa responsable de l’organització de certàmens Firals i de la Promoció Ecònòmica de la ciutat de Mollerussa.
Director
- Màxim responsable del Patronat
- Gestió de les diferents les àrees:
- Organització
- Recursos humans
- Nous formats
- Finances i pressupost
- Reporting al Consell Directiu
- Patrocinis
UNIPREUS-WALA, Lleida – walashop.com / www.unipreus.com 2016-2018
Empresa de distribució d’esport, moda i calçat. Amb presència offline a tot Catalunya i Andorra. Venda online.
Facturació: 50 Milions d’Euros. 400 empleats. 9 punts de venda.
- Membre del Comitè de Direcció
- Participació en la confecció del Pla Estratègic.
- Director de Màrqueting
- Reposicionament del model comercial de WALA.
- Desenvolupament de diferents sistemes d’atenció i comunicació amb els clients. Comunicació Externa.
- Responsable de l’estratègia digital.
- Disseny i execució del Pla de Mitjans. Gestió de la publicitat i patrocini.
- Responsable del calendari promocional de les diferents marques.
RODI, Lleida – rodi.es / www.nex.es 2015-2016
Empresa de distribució de pneumàtics al detall i mecànica de tot tipus de vehicles. Líder a les zones on opera: Catalunya, Aragó i Illes Canàries. Distribució al major a Espanya i Portugal amb la marca Nex.
Facturació: 200 Milions d’Euros. 1.200 empleats. 160 punts de venda.
- Gestor de producte de camió, agrícola i industrial (2015-2016 )
- Dins de l’àrea de producte de camió, agrícola i industrial resposabilitzar-me de les següents funcions:
- Política Comercial.
- Màrqueting estratègic i operacional.
- Anàlisis de venda i marge.
- Anàlisis del mercat i la competència.
- Gestió de la cartera de clients.
BONPREU, Les Masies de Voltregà (Barcelona) – www.bonpreu.cat / www.iquodrive.com 2013-2015
Empresa de distribució alimentària que opera amb les marques Bonpreu, Esclat, EsclatOil i Iquodrive.
Facturació: 925 Milions d’Euros. 4.700 empleats. 160 punts de venda.
Gerent d’establiment comercial – Hipermercat ESCLAT, Valls (Tarragona) (2013)
Responsable de totes les operacions, decisions i compte de resultats de l’activitat de l’Hipermercat.
Responsabilitat directa d’una facturació superior als 10 Milions d’Euros.
Membre del Comitè d’Implantacions de reformes d’establiments i noves obertures.
- Millora dels resultats del compte d’explotació exercici 2014 – (vendes (+12%), despesa (+3%), mermes (-35%), cash flow (+37%).
- Definició i implantació de 8 hipermercats inaugurats o reformats durant el període 2014-2015.
- Definició, implantació i gestió d’un nou canal de comunicació entre serveis centrals i punts de venda.
SUPSA SUPERMERCATS PUJOL SL, Lleida – www.plusfresc.es / www.plusfresh.com 1996-2013
Empresa de distribució alimentària que opera amb la marca Plusfresc.
Facturació: 130 Milions d’Euros. 900 empleats. 67 botigues.
Membre del Comitè de Direcció (2003-2013)
Membre del Comitè Comercial (1998-2013)
Elaboració i execució del Pla Estratègic (2012-2013)
Director de Logística i Expansió (2011–2013)
Responsable de tota la cadena logística des de l’aprovisionament del proveïdor fins al servei a les botigues.
Responsable de desenvolupament de negoci. Localització, viabilitat i construcció de noves botigues.
Direcció d’un equip de 5 tècnics + 60 col·laboradors entre personal de magatzem i transport.
- Implantació del programa SAP (Forecasting & Replenishment) d’aprovisionament central.
- Implantació programa de propi desenvolupament de gestió de comanda automàtica entre central i botigues.
- Millora dels indicadors de fores d’estoc (-35%), caducats (-12%), trencadisses (-60%) i pèrdua desconeguda.
- Optimització (-8%) de les rutes del transport de mercaderia (envasats i frescos) de central a botigues.
Director de Vendes i Màrqueting (2003 – 2010)
Responsable de la gestió de les botigues i de la direcció del seu personal (750 persones).
Responsable de l’estratègia i execució del Màrqueting en l’empresa (6 persones).
- Desenvolupament del model de gestió de botiga Plusfresc (+6% vendes/anual), integració de les seccions de producte fresc.
- Optimització de l’assortiment de la secció d’envasats Promig anaul: (-5% de referències, +4% vendes) i planogramació a botigues.
- Reposicionament del model comercial Plusfresc. Creació del NPF (NouPlusFresc); cashflow 15% superior a l’anterior model comercial.
- Llançament d’un nou format comercial: Aquarel·la Plusfresc.
- Gestió de la publicitat i del patrocini. A destacar, a la Lliga ACB, el PlusPujol Lleida.
Marketing Manager (1996 – 2002)
- Responsable de les àrees de gestió per categories i CRM.
- Llançament d’un nou format comercial: Sunka.
- Product Manager de l’ensenya comercial Plusfresc.
- Llançament de la primera targeta de fidelització a Espanya (Índex de Fidelització del 91%). Integració del màrqueting personalitzat via cupons (Redempció entre 5% i 60%).
- Desenvolupament del model de gestió per categories en col·laboració amb els fabricants líders de la categoria.
- Llançament del supermercat virtual plusfresh.com.
FORMACIÓ
- Retail Bootcamp. Cambiando el Juego del Retail. 2018
ESADECREAPOLIS, Sant Cugat del Vallès.
- Master of Business Administration in Retail 2003-2006
Institute for Retail Studies (IRS), THE STIRLING UNIVERSITY, Stirling (Escòcia)
Programa de Màrqueting a les Empreses Distribuïdores 1998-1999
ESCOLA D’ADMINISTRACIÓ I DIRECCIÓ D’EMPRESES (ESADE), Barcelona
- Administració i Direcció d’Empreses 1992-1996
EUROPEAN UNIVERSITY, Barcelona
INFORMACIÓ ADICIONAL
Regidor de Finances i Atenció Ciutadana i 5è Tinent d’Alcade de l’Ajuntament de Mollerussa. 2015-2019
www.mollerussa.cat
Vicepresident de Fira Mollerussa. 2015-2019
Membre dels Comitè Assessor i Organitzador de Fira de Sant Josep de Mollerussa. 2011-actual
145 edicions; referent firal en maquinària agrícola. www.fira.com
Vocal de la Junta Directiva del Club d’Escacs Mollerussa. 2018-actual
Membre de la Junta Directiva del Club Esportiu Lleida Llista Blava. 2001-2003
Equip d’Hoquei Patins que milita a l’OK Lliga (antiga divisió d’honor). www.lleida-llista.com
Projecte Investigació Ministeri de Ciència i Tecnologia en col·laboració amb ESADE i la Universitat. 2000
Politècnica de Catalunya (UPC). Referència TIC2000-0.193-P4-02. Anàlisi intel·ligent de l’adequació entre distribuïdors i consumidors mitjançant algoritme de classificació qualitatiu i borrós.
Premi GEM Award (Global Electronic Marketing ) pel programa de fidelització de SUPSA. 1998
Al millor programa de Màrqueting Electrònic presentat per empresa de distribució no americana.
Pràctiques en Màrqueting a Martínez-Franch (m+f=!). 1995-1996
Consultors especialistes en retail marketing. www.martinez-franch.com
Participat com a ponent o professor convidat a cursos, seminaris i màsters de diferents institucions:
ESADE, Instituto de Empresa (IE), Associació Espanyola de Codificiació Comercial (AECOC),
Universitat de Lleida (UdL), Universitat Oberta de Catalunya (UOC), Institute for Retail Studies (IRS),
The Stirling University (Escòcia),EHI-Eurohandelinstitut Retail Network-Dusseldorf (Alemanya),
European Society for Opinion and Marketing Research (ESOMAR)-Dublin (Irlanda).
Idiomes:
Anglès, Català i Castellà: Parlat i escrit.
Francès: Bàsic.