Càrrecs Eventuals

Xavier Roure Greoles,

director de Fira de Mollerussa

EXPERIÈNCIA

FIRA MOLLERUSSA, Mollerussa – fira.com 2019 –

Patronat de Fira de Mollerussa, organisme autònom depenent de l’Ajuntament de Mollerussa responsable de l’organització de certàmens Firals i de la Promoció Ecònòmica de la ciutat de Mollerussa.

 Director

  • Màxim responsable del Patronat
  • Gestió de les diferents les àrees:
  • Organització
  • Recursos humans
  • Nous formats
  • Finances i pressupost
  • Reporting al Consell Directiu
  • Patrocinis

UNIPREUS-WALA, Lleida – walashop.com / www.unipreus.com 2016-2018

Empresa de distribució d’esport, moda i calçat. Amb presència offline a tot Catalunya i Andorra. Venda online.

Facturació: 50 Milions d’Euros. 400 empleats. 9 punts de venda.

  • Membre del Comitè de Direcció
  • Participació en la confecció del Pla Estratègic.
  • Director de Màrqueting
  • Reposicionament del model comercial de WALA.
  • Desenvolupament de diferents sistemes d’atenció i comunicació amb els clients. Comunicació Externa.
  • Responsable de l’estratègia digital.
  • Disseny i execució del Pla de Mitjans. Gestió de la publicitat i patrocini.
  • Responsable del calendari promocional de les diferents marques.

RODI, Lleida – rodi.es / www.nex.es 2015-2016

Empresa de distribució de pneumàtics al detall i mecànica de tot tipus de vehicles. Líder a les zones on opera: Catalunya, Aragó i Illes Canàries. Distribució al major a Espanya i Portugal amb la marca Nex.

Facturació: 200 Milions d’Euros. 1.200 empleats. 160 punts de venda.

  • Gestor de producte de camió, agrícola i industrial (2015-2016 )
  • Dins de l’àrea de producte de camió, agrícola i industrial resposabilitzar-me de les següents funcions:
  • Política Comercial.
  • Màrqueting estratègic i operacional.
  • Anàlisis de venda i marge.
  • Anàlisis del mercat i la competència.
  • Gestió de la cartera de clients.

 

BONPREU, Les Masies de Voltregà (Barcelona) – www.bonpreu.cat / www.iquodrive.com  2013-2015

Empresa de distribució alimentària que opera amb les marques Bonpreu, Esclat, EsclatOil i Iquodrive.

Facturació: 925 Milions d’Euros. 4.700 empleats. 160 punts de venda.

 

Gerent d’establiment comercial – Hipermercat ESCLAT, Valls (Tarragona) (2013)

Responsable de totes les operacions, decisions i compte de resultats de l’activitat de l’Hipermercat.

Responsabilitat directa d’una facturació superior als 10 Milions d’Euros.

Membre del Comitè d’Implantacions de reformes d’establiments i noves obertures.

  • Millora dels resultats del compte d’explotació exercici 2014 – (vendes (+12%), despesa (+3%), mermes (-35%), cash flow (+37%).
  • Definició i implantació de 8 hipermercats inaugurats o reformats durant el període 2014-2015.
  • Definició, implantació i gestió d’un nou canal de comunicació entre serveis centrals i punts de venda.

 

SUPSA SUPERMERCATS PUJOL SL, Lleida – www.plusfresc.es / www.plusfresh.com  1996-2013

Empresa de distribució alimentària que opera amb la marca Plusfresc.

Facturació: 130 Milions d’Euros. 900 empleats. 67 botigues.

Membre del Comitè de Direcció (2003-2013)

Membre del Comitè Comercial (1998-2013)

Elaboració i execució del Pla Estratègic (2012-2013)

Director de Logística i Expansió (2011–2013)

Responsable de tota la cadena logística des de l’aprovisionament del proveïdor fins al servei a les botigues.

Responsable de desenvolupament de negoci. Localització, viabilitat i construcció de noves botigues.

Direcció d’un equip de 5 tècnics + 60 col·laboradors entre personal de magatzem i transport.

  • Implantació del programa SAP (Forecasting & Replenishment) d’aprovisionament central.
  • Implantació programa de propi desenvolupament de gestió de comanda automàtica entre central i botigues.
  • Millora dels indicadors de fores d’estoc (-35%), caducats (-12%), trencadisses (-60%) i pèrdua desconeguda.
  • Optimització (-8%) de les rutes del transport de mercaderia (envasats i frescos) de central a botigues.

Director de Vendes i Màrqueting (2003 – 2010)

Responsable de la gestió de les botigues i de la direcció del seu personal (750 persones).

Responsable de l’estratègia i execució del Màrqueting en l’empresa (6 persones).

  • Desenvolupament del model de gestió de botiga Plusfresc (+6% vendes/anual), integració de les seccions de producte fresc.
  • Optimització de l’assortiment de la secció d’envasats Promig anaul: (-5% de referències, +4% vendes) i planogramació a botigues.
  • Reposicionament del model comercial Plusfresc. Creació del NPF (NouPlusFresc); cashflow 15% superior a l’anterior model comercial.
  • Llançament d’un nou format comercial: Aquarel·la Plusfresc.
  • Gestió de la publicitat i del patrocini. A destacar, a la Lliga ACB, el PlusPujol Lleida.

Marketing Manager (1996 – 2002)

  • Responsable de les àrees de gestió per categories i CRM.
  • Llançament d’un nou format comercial: Sunka.
  • Product Manager de l’ensenya comercial Plusfresc.
  • Llançament de la primera targeta de fidelització a Espanya (Índex de Fidelització del 91%). Integració del màrqueting personalitzat via cupons (Redempció entre 5% i 60%).
  • Desenvolupament del model de gestió per categories en col·laboració amb els fabricants líders de la categoria.
  • Llançament del supermercat virtual plusfresh.com.

FORMACIÓ

  • Retail Bootcamp. Cambiando el Juego del Retail. 2018

ESADECREAPOLIS, Sant Cugat del Vallès.

  • Master of Business Administration in Retail 2003-2006

Institute for Retail Studies (IRS), THE STIRLING UNIVERSITY, Stirling (Escòcia)  

Programa de Màrqueting a les Empreses Distribuïdores 1998-1999          

ESCOLA D’ADMINISTRACIÓ I DIRECCIÓ D’EMPRESES (ESADE), Barcelona

  • Administració i Direcció d’Empreses 1992-1996

EUROPEAN UNIVERSITY, Barcelona

INFORMACIÓ ADICIONAL

Regidor de Finances i Atenció Ciutadana i 5è Tinent d’Alcade de l’Ajuntament de Mollerussa.  2015-2019

www.mollerussa.cat

Vicepresident de Fira Mollerussa.  2015-2019

Membre dels Comitè Assessor i Organitzador de Fira de Sant Josep de Mollerussa. 2011-actual

145 edicions;  referent firal en maquinària agrícola. www.fira.com

Vocal de la Junta Directiva del Club d’Escacs Mollerussa. 2018-actual

Membre de la Junta Directiva del Club Esportiu Lleida Llista Blava. 2001-2003

Equip d’Hoquei Patins que milita a l’OK Lliga (antiga divisió d’honor). www.lleida-llista.com

Projecte Investigació Ministeri de Ciència i Tecnologia en col·laboració amb ESADE i la Universitat. 2000

Politècnica de Catalunya (UPC). Referència TIC2000-0.193-P4-02. Anàlisi intel·ligent de l’adequació entre distribuïdors i consumidors mitjançant algoritme de classificació qualitatiu i borrós.

Premi GEM Award (Global Electronic Marketing ) pel programa de fidelització de SUPSA. 1998

Al millor programa de Màrqueting Electrònic presentat per empresa de distribució no americana.

Pràctiques en Màrqueting a Martínez-Franch (m+f=!).  1995-1996

Consultors especialistes en retail marketing. www.martinez-franch.com

Participat com a ponent o professor convidat a cursos, seminaris i màsters de diferents institucions:

ESADE, Instituto de Empresa (IE), Associació Espanyola de Codificiació Comercial (AECOC),

Universitat de Lleida (UdL), Universitat Oberta de Catalunya (UOC), Institute for Retail Studies (IRS),

The Stirling University (Escòcia),EHI-Eurohandelinstitut Retail Network-Dusseldorf (Alemanya),

European Society for Opinion and Marketing Research (ESOMAR)-Dublin (Irlanda).

Idiomes:

Anglès, Català i Castellà: Parlat i escrit.

Francès: Bàsic.