El Festival Minúscul celebra el cinquè aniversari sent part del batec de Mollerussa i seguint l’aposta pel petit format

La presentació s’ha fet aquest matí a l’Ajuntament
  • El festival comptarà amb les actuacions de Raquel Lúa, Ferran Palau, Helena de Ángeles x Oskar RD i Josep Pedrals i Xavi Lloses

 

El Festival Minúscul de Mollerussa ha presentat aquest dimarts la programació i la imatge visual de la seva cinquena edició, que tindrà lloc els dies 6, 13, 20 i 27 d’agost al pati de Cal Jaques. Sota el lema Som part d’un batec, el cicle de concerts es vol reivindicar com a un dels elements d’agitació cultural de la capital del Pla d’Urgell. En el seu cinquè aniversari mantindrà l’aposta pel petit format amb els concerts de Raquel Lúa, Ferran Palau i Helena de Ángeles x Oskar RD i el recital El batec de Josep Pedrals i Xavi Lloses.

 

L’impulsor del festival, Jordi Bonilla, ha destacat “el paper que ha aconseguit tenir el Minúscul dins d’una xarxa cultural que està sacsejant el nostre poble” i que queda plasmada en el vídeo promocional, dirigit per Pep Marco i que també s’ha estrenat aquest dimarts. Pel que fa a la programació, Bonilla l’ha definit com a “diversa i fidel a la vocació de descobriment i prescripció cap al públic local”. L’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, ha assegurat que “no és fàcil que un festival petit continuï apostant aquest format després de cinc anys, que el Minúscul sigui minúscul és el que el converteix en un gran festival”.

 

La cantautora Raquel Lúa obrirà el Minúscul el 6 d’agost transportant al públic a l’univers delicat del seu darrer àlbum, Peinar Raíces. L’artista ha girat per Catalunya, l’Estat espanyol, Itàlia, Alemanya, Colòmbia i Panamà amb un estil que combina sons mediterranis, folk i fado i que ara aterrarà a l’escenari mollerussenc.

 

Un dels plats forts de la programació d’enguany serà Ferran Palau, referent del pop íntim en català i que presentarà Aniversari feliç, un disc que ha suposat un punt d’inflexió en la seva carrera i que referma la profunditat de la seva música i les seves lletres. El de Collbató actuarà a Mollerussa per primera vegada en els quinze anys de la seva carrera en solitari el proper 13 d’agost.

 

Helena de Ángeles x Oskar RD creuaran l’equador del cicle presentant el projecte Stairway to Helen, un disc que va més enllà de les cançons i que vol ser una porta oberta als sentiments de la compositora. De Ángeles s’acompanyarà del cerverí Oskar Rosell a la guitarra i al baix, ambdós amb una amplia experiència en diferents bandes del territori lleidatà, oferint la seva proposta a Cal Jaques el 20 d’agost.

 

El punt final al cinquè aniversari del Minúscul serà l’espectacle El batec el 27 d’agost, de la mà del rapsode i poeta Josep Pedrals i el pianista Xavi Lloses. Amb un títol que entronca amb l’esperit del festival, Pedrals i Lloses pervertiran els recitals poètics amb un xou irrepetible que combina música, text, ball, provocació, follia i reflexió i que ha passat per espais com FiraTàrrega, el Festival Nacional de Poesia de Sant Cugat o el Palau de la Música Catalana.

 

Els concerts començaran puntualment a les vuit del vespre i les entrades podran comprar-se anticipadament a la cafeteria Nu Naked Coffee de Mollerussa a un preu de 5 euros. En cas que en quedin de disponibles, es posaran a la venda a taquilla trenta minuts abans de l’inici de l’actuació, hora en què el recinte obrirà portes.

 

El Festival Minúscul és una iniciativa de Produccions Minúscules amb el suport de l’Ajuntament de Mollerussa i la col·laboració de Prefabricats Pujol, Garrofé, Romà, Capdevila Loft, Torrons i Mel Alemany, Grup Parcmotor i Nu Naked Coffee.

Per poder millorar els nostres serveis, utilitzem cookies de tercers i persistents que ens permeten obtenir informació dels usuaris. Si continues navegant, considerem que acceptes la seva utilització. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca