- L’actuació, que redueix en un 71% el consum energètic, suposa canviar 3.000 punts de llum per tecnologia LED, renovar columnes i cablejat
El Ple ordinari d’aquest dijous ha donat llum verda per unanimitat a la contractació del servei de de renovació, millora i gestió de l’enllumenat públic i que permetrà assolir un estalvi energètic global del 71%, modernitzar la xarxa elèctrica municipal i reduir de manera molt significativa la despesa en energia. El projecte sortirà a licitació per un import anual de 473.030 euros i una durada de 13 anys. La previsió és que amb la reducció del consum i la millora de l’eficiència de les instal·lacions es generi un estalvi anual de gairebé 375.000 euros, fet que suposa que gairebé es financi el cost total.
L’actuació contempla la substitució de 2.885 llumeneres de l’enllumenat públic per tecnologia LED, així com la renovació de 136 punts de llum als espais exteriors dels equipaments municipals com el camp d’esports o els patis dels centres escolars. Paral·lelament, es durà a terme una actuació integral sobre les columnes de l’enllumenat, amb la instal·lació de 50 columnes noves, la substitució de 150 punts en mal estat, treballs de pintura en 478 fanals i el tractament anticorrosiu de més de 2.000 columnes.
Així mateix, també procedirà a la renovació de més de 11.000 metres de cablejat i altres elements de la xarxa elèctrica. El projecte també inclou la reforma de 41 quadres de comandament, amb la incorporació de sistemes de telegestió i control intel·ligent de la il·luminació, que permetran ajustar els nivells de llum a les necessitats reals i millorar la detecció d’incidències.
Aquest ha estat un dels punts destacats de l’ordre del dia, el qual també ha inclòs diferents modificacions dels cartipàs derivades de la incorporació pel grup de Junts, en substitució de Raül Aguilar, d’Ester Gasol, qui assumeix les regidories d’Educació i Turisme amb una dedicació del 50%. Totes han estat aprovades per unanimitat a l’igual que les tres modificacions de crèdit de caràcter tècnic presentades per imports de 134.000, 150.000 i 22.000 €, aquesta darrera corresponent a Fira de Mollerussa.
Un altre dels punts a debat ha estat la modificació del conveni laboral de la plantilla del consistori després d’incorporar una darrera al·legació abans de procedir a la seva publicació. En aquest punt han votat a favor totes els membres de la corporació presents (faltava el regidor de la CUP, Pol Chumillas), excepte la regidora de Junts Rosalia Carnicé, qui s’ha abstingut.