El Servei Municipal de Mediació atén 90 consultes en un any, sent l’impagament la majoritària tot i que en descens

El Servei Municipal de Mediació Social i Comunitària ha atès enguany un total de 90 consultes, una xifra que suposa un lleuger increment respecte a l’any anterior en què van ser 85, segons han explicat aquest matí l’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, el regidor de Benestar Social, Josep Lavín, i Montse Ruíz, tècnica del servei, els qual han fet un repàs de la memòria d’aquest servei, que va entrar en funcionament fa 6 anys i que en paraules de l’alcalde ha demostrat ser “un servei necessari i útil” com a via de resolució de conflictes i evitar arribar a la via judicial.
De les consultes rebudes, 44 han significat l’obertura d’un expedient mentre que les 54 restants han estat sol·licituds d’informació en les quals no s’ha pogut intervenir o s’han derivat. Els impagaments de les quotes comunitàries o bé dels lloguer han tornat a ser el motiu majoritari que ha motivat les consultes en un 20% dels casos tot i que destaca el fet que s’ha registrat un descens en aquest sentit respecte a l’any anterior ja que s’ha passat de 29 consultes a 20, un indicador que fa pensar en una petita millora de la situació econòmica
Pel que fa a les obertures d’expedient, 35 han acabat amb un procés de mediació en els que han participant un total de 102 persones. D’aquest casos, 25 han pogut ser solucionats, fet que suposa que s’hagi assolit el 93% de percentatge d’èxit, similar al 90% de l’any passat. De la resta, 6 estan seguint el procés, 2 no han acabat en acord i 2 més han estat sol·licituds tramitades al Centre de Mediació de Dret Privat de Catalunya. Així mateix, en els 9 casos restants s’han conclòs que la mediació no era viable o ve s’han pogut solucionar abans de començar efectivament el procés. Val a dir també que enguany s’ha seguit treballant amb 8 processos que es van iniciar en l’anterior període.
A banda de les situacions d’impagament, les altres causes que han generat consultes ha estat els dubtes en la gestió de les comunitats de veïns (13%), els problemes de convivència (11%) i els sorolls i les filtracions d’aigua (7%). Destaca en aquest sentit, que precisament els sorolls havia ocupat en els dos anys anteriors el segon lloc mentre que ara ha quedat desbancat al quart, segons ha remarcat l’alcalde.
Una altra de les dades que es destaquen en la memòria d’activitat és el fet que un 77% dels sol·licitants del servei són de nacionalitat espanyola i la resta d’atencions es reparteix entre persones del Marroc, Senegal, Romania, Colòmbia i Ucraïna. Pel que fa a l’edat, la franja que més utilitza aquest servei és la que va dels 40 als 59 anys (57% dels casos). Així mateix, es dóna a conèixer el nivell de satisfacció dels usuaris a través de les dades recollides en una enquesta que es fa als usuaris. Un 85% d’aquests puntuen entre el 8 i el 10 la intervenció dels professionals i tots refereixen que s’han sentit còmodes durant el procés.
Pel que fa als objectius de futur fixats, destaca el fet de cercar estratègies per donar més visibilitat al Servei d’Informació Mediadora per incrementar les mediacions en l’àmbit familiar i també seguir apostant per aconsellar la constitució de comunitats de veïns i la derivació a empreses especialitzades en l’administració de finques.

 

Per poder millorar els nostres serveis, utilitzem cookies de tercers i persistents que ens permeten obtenir informació dels usuaris. Si continues navegant, considerem que acceptes la seva utilització. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca