El Servei Municipal de Mediació diversifica l’àmbit d’actuació i arriba a 227 persones en un any

El Servei Municipal de Mediació Social i Comunitària ha atès enguany a un total de 227 persones després d’ampliar el seu àmbit d’actuació per tal de poder arribar a un nombre més elevat d’usuaris, segons han explicat aquest matí l’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, i el regidor de Benestar Social, Josep Lavín. Així, en el programa principal, centrat en la mediació entre la ciutadania en conflictes veïnals i que ha complert el seu quart any de funcionament, s’han fet un total de 73 atencions que ha suposat donar servei a 111 persones.

Aquesta tasca s’ha completat amb l’inici d’un projecte de suport en la gestió i mediació de comunitats de veïns el qual s’emmarca en el Pla de Barris i a través del qual s’ha arribat a un centenar de persones més. En aquest sentit, l’alcalde ha comentat que “cal fer prevenció i ajudar a constituir comunitats de veïns” per tal d’ajudar a solucionar problemes de convivència. A banda, els tècnics del servei també han participat com a formadors en un curs adreçat al professorat de l’institut Terres de Ponent sobre La convivència escolar: factor d’èxit educatiu , un formació en la que van participar 16 docents.

En referència al programa original del Servei de Mediació Social i Comunitària de les 73 intervencions, 38 han significat l’obertura d’un expedient per part del servei mentre que la resta de casos han estat únicament demandes d’informacions. Pel que fa als 38 casos susceptibles de mediació, 12 han estat mediats amb èxit la qual cosa suposa que el 83% de les situacions s’han resolt. De la resta, 4 no acaben presentant les corresponents sol•licituds i en 12 hi ha una impossibilitat de mediació ja sigui perquè l’altra part no vol participar o perquè qui fa la sol•licitud s’ho repensa i vol resoldre el conflicte per una altra via. Respecte als casos restants, 8 estan en procés i 2 s’han solucionat sense necessitat d’intervenir.

Els impagaments, per davant dels problemes de convivència i dels sorolls

Les situacions d’impagament, bàsicament les causades per entitats financers però també de particulars, és el principal motiu per al qual se sol•licita la mediació (34% dels casos), els problemes de convivència entre els veïns representa el 15% de les mediacions i un 10% dels casos són motivats pels sorolls, segons ha indicat l’alcalde, el qual ha explicat que “s’ha detectat un canvi de realitat motivat per la crisi”. Pel que fa a la resta de sol•licituds, es reparteixen en una gran diversitat de motius que van des dels dubtes sobre la gestió de la comunitat a problemes derivats de goteres, insalubritat o vegetació que molesta en les parets mitjaneres, entre altres.
Una altra de les dades que es destaquen en la memòria d’activitat és el fet que un 89% dels sol•licitants del servei són de nacionalitat espanyola i la resta d’atencions es reparteix entre persones de Colòmbia, Guinea, Perú i Romania. Pel que fa a l’edat, la franja que més utilitza aquest servei és la que va dels 36 als 66 anys (84% dels casos).

Incentivar l’ús entre els joves i ampliar l’àmbit d’acció, objectius

Com a objectiu de cara a l’any vinent, el Servei Municipal de Mediació Social i Comunitària s’ha fixat buscar estratègies per incentivar-ne l’ús entre les franges d’edat més joves i continuar ampliant l’àmbit del projecte amb accions formatives com la que s’ha dut enguany en professorat.
 

Per poder millorar els nostres serveis, utilitzem cookies de tercers i persistents que ens permeten obtenir informació dels usuaris. Si continues navegant, considerem que acceptes la seva utilització. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca