Fira de Mollerussa potencia i dóna identitat pròpia al Saló de l’Automòbil de la Fira de Sant Josep

Fira de Mollerussa donarà sortida al seu calendari firal per al 2014 amb una Fira de Sant Josep de cinc dies pel que fa al Saló de l’Automòbil i aprofitant que a la capital del Pla d’Urgell el dia 19 de març és festa local, mentre que el certamen tradicional agrícola no obrirà les seves portes fins el dijous dia 20. L’ens firal diferenciarà així enguany, potenciant i donant identitat pròpia, una part del certamen que esdevé tota una referència per sí mateixa dins el seu sector i pel que fa al volum de vendes de vehicles nous.

El motiu que ha portat a decidir que el Saló de l’Automòbil es celebri del 19 al 23 de març, mentre que la Fira de Sant Josep agrícola ho farà del 20 al 23, ha estat la demanda en aquest sentit plantejada i aprovada per unanimitat pels mateixos expositors del sector dels cotxes, segons han explicat aquest matí el president de Fira de Mollerussa i alcalde de la ciutat, Marc Solsona, i el director de l’ens firal, Poldo Segarra.

El Saló de l’Automòbil, que es celebra coincidint amb la Fira de Sant Josep des de l’any 1981 i que com a saló de vehicle nou actualment esdevé el segon més important de Catalunya, va tancar l’any 2013 amb vendes per un import de 4,48 milions d’euros. Cal destacar que aquest sector, si sumem el conjunt de les tres fires anuals dedicades a l’automoció (Fira de Sant Josep, Autotrac i Autotardor), va comptabilitzar l’any passat un volum de negoci superior als 6,9 milions d’euros.

Solsona i Segarra han presentat aquest matí el calendari de l’ens per a aquest 2014, el qual manté el número de certàmens “independentment de la crisi econòmica” i que el pressupost sigui molt inferior a anys enrere, segons ha matisat Solsona. En aquest sentit, l’alcalde ha destacat que a nivell institucional “només la Diputació de Lleida està aportant un part del finançament de la fira, mentre que la resta d’ingressos és a nivell comercial dels expositors”. Solsona ha afegit que “Fira de Mollerussa forma part de la millor carta de presentació que té les Terres de Lleida i el sector agroalimentari de Catalunya” i ha reivindicat “el suport institucional i d’empreses que creguin que ser a Fira de Mollerussa les aporti qualitat”.

En el marc de la presentació, s’han exposat aquest matí els cartells de les set fires que es portaran a terme al llarg d’aquest any i un més corresponent al Saló del l’Automòbil, mostra que comptarà a més a més amb un acte inaugural propi el dimecres dia 19 al matí, mentre que el dijous a la tarda es farà la inauguració del Recinte Exterior i els Pavellons Firals.

Altra de les novetats que s’ultimen per a la 142 Fira de Sant Josep és la celebració, dijous al matí i dins el Recinte Firal, d’una Jornada demostrativa d’agricultura de precisió, una iniciativa que respon a la voluntat d’apostar per fires que no només siguin expositives sinó que també “tingui una part demostrativa”, ha defensat Solsona.

Per la seva part, el director de Fira de Mollerussa va avançar alguns canvis i projectes de cara a la propera edició del certamen agrari com és la modificació de l’estructura de les Jornades Tècniques, les quals només es portaran a terme als matins, mentre que les tardes es destinaran a la presentació de productes d’empresa. Enguany, i com a novetat, els participants s’hauran d’inscriure i pagar un preu per assistència que inclou un dinar de tancament, amb el qual es busca proporcionar “un espai on tothom es relacioni, es pugui comunicar i compartir inquietuds”, ha senyalat el director.

Segarra ha avançat així mateix que l’ens firal “obre una branca d’activitats nova” encarada a l’organització de congressos, convencions o trobades d’empresa. En aquest sentit, el director ha manifestat que ja hi ha alguns projectes tancats, i que la iniciativa pretén “posar l’experiència i professionalitat de Fira de Mollerussa al servei d’empreses que vulguin fer aquest tipus de trobades”.

La Fira de Sant Josep serà, un any més, segons ha confirmat el director, el marc per promocionar els productes de Lleida amb l’espai Aliments, territori i tu de la Diputació de Lleida. Es mantenen també les accions de Responsabilitat Social Corporativa que es van desenvolupar l’any passat amb la cessió d’estands a les tres escoles formatives (Formació Professional, Escola d’Adults i l’IES Mollerussa), ampliant aquesta línia amb la convocatòria d’un concurs on es valorarà la creativitat i adreçat a empreses que faci menys de tres anys que s’hagin creat, sent el premi poder exposar en un estand a la 142 Fira de Sant Josep.

Segarra ha aprofitat també per fer balanç de l’any 2013, el qual es va tancar amb la celebració de set certàmens firals, un total de 450 expositors, 208.000 visitants i un volum de venda del sector automobilístic xifrat en més de 6,9 milions d’euros.

Al llarg d’aquest 2014 Fira de Mollerussa té prevista l’organització de set manifestacions firals: la 142 Fira de Sant Josep; la 26a fira Autotrac, de l’11 al 13 d’abril; la 12a Fira del Col•leccionisme, l’11 de maig; el 19è. Expoclàssic, els dies 6 i 7 de setembre; el 13è Concurs de Pintura Ràpida “Ciutat de Mollerussa”, el 21 de setembre; la Mollerussa Lan Party, del 2 al 5 d’octubre, i la 20a edició d’Autotardor, del 24 al 26 d’octubre.

 

Per poder millorar els nostres serveis, utilitzem cookies de tercers i persistents que ens permeten obtenir informació dels usuaris. Si continues navegant, considerem que acceptes la seva utilització. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca