Generalitat i Ajuntament reforcen la coordinació per impulsar projectes claus de serveis i infraestructures

La reunió s’ha fet a la Sala Polivalent del Teatre L’Amistat
  • La supressió de passos a nivell, la Via Orbital i les millores educatives centren la reunió de treball pionera a les terres de Lleida pel format

La Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Mollerussa han celebrat aquest matí una reunió de treball que ha servit per fer seguiment dels projectes en què ambdues institucions treballen conjuntament per a la millora dels serveis i equipaments del municipi. Entre les qüestions tractades, destaquen el procés de supressió dels passos a nivell de la línia del tren de Manresa a Mollerussa i la reactivació de l’estudi informatiu de la Via Orbital en el tram de Fondarella a Miralcamp.

També s’ha informat del programa de cooperació financera del Departament d’Educació i FP per a obres de reforma, adequació i millora, amb una dotació de 100 milions d’euros a Catalunya que es distribuiran a les escoles públiques en funció de l’alumnat escolaritzat i l’antiguitat dels edificis. Aquesta inversió se suma a les actuacions ordinàries del Departament en obres RAM als centres públics de titularitat de la Generalitat.

Un altre dels temes abordats ha estat la provisió de la plaça d’interventor de l’Ajuntament. El consistori va trametre a finals de març una petició a la Direcció General d’Administració Local per poder disposar d’una persona interina de la seva borsa. Un cop finalitzi el termini de la crida, previst en els pròxims dies, la Generalitat en comunicarà el resultat.

La sessió ha estat presidida per la delegada del Govern a Lleida, Núria Gil, i l’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, i és la primera que s’organitza en aquest format bilateral amb una capital de comarca de la vegueria de Lleida. Per part de la Generalitat hi ha participat el Consell de direcció territorial a Lleida, mentre que per part del consistori ho han fet set regidors i regidores de l’equip de govern, encapçalats per l’alcalde.

La Generalitat promou aquestes trobades amb els municipis per reforçar una agenda de cooperació amb el món local. En aquest sentit, Núria Gil ha destacat que aquest format “permet avançar molt millor al costat dels municipis en la millora dels serveis públics, en la qualitat de vida de les persones i en la dinamització econòmica del territori”. Per la seva banda, l’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, ha valorat positivament la trobada i ha assenyalat que “s’han abordat temes que afecten el dia a dia de la nostra ciutadania i esperem que es puguin anar resolent. Ara tenim un full de ruta i una guia clara per establir aquesta relació de treball formal”.

Per poder millorar els nostres serveis, utilitzem cookies de tercers i persistents que ens permeten obtenir informació dels usuaris. Si continues navegant, considerem que acceptes la seva utilització. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca