L’Ajuntament augmenta un 26% el nombre de casos atesos en un any a través servei de mediació

L’Ajuntament de Mollerussa ha atès en un any un total de 87 casos a través del Servei Municipal de Mediació Social i Comunitària, una xifra que suposa un increment del 26% respecte als 69 casos que van ser atesos des de juny del 2009 al juny del 2010, primer any de funcionament d’aquest servei. L’increment ve motivat, segons ha indicat l’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, pel fet que el servei es coneix més i els bons resultats que ha donat en els dos anys de trajectòria l’avalen. De fet, segons les xifres de la memòria d’aquest segon any de funcionament, un 78% dels casos s’han solucionat amb acords afavorits per la mediació, una xifra similar a la del primer any que es va situar en el 80%.

La majoria de les actuacions han estat per impagaments de quotes de la comunitat o lloguers (21%), per problemes de soroll (15%) i convivència (13%) o també per diferents problemes de relació més específics com la gestió de la comunitat, les goteres o bé els animals domèstics. Cal destacar, però, en l’àmbit de la tipologia que la mediació també s’ofereix en el cas de separacions entre cònjuges pel que fa a arribar a acords en temes de custodia dels fills o repartiment de béns. En aquest sentit, durant aquest any únicament s’ha actuat en un cas però l’objectiu és potenciar aquest servei, ja que es tracta d’una alternativa a la via judicial més ràpida i més econòmica per als usuaris.

En aquest sentit destaca el fet que la majoria dels casos, en concret un 83%, es donen en l’àmbit veïnal sent la majoria dels usuaris persones de nacionalitat espanyola (un 87%) mentre que pel que fa a persones d’altres nacionalitats únicament s’han comptabilitzat sis casos de persones marroquines, una de búlgara, una de romanesa i una altra de colombiana. Respecte al perfil d’usuari, un 20% se situa entre els 40 i els 60 anys, sent doncs aquesta franja d’edat la més majoritària. Quant al sexe, tot i que els homes són majoritaris (53%), el percentatge de dones s’hi acosta molt (47,%).

Aquest servei va entrar en funcionament a mitjans de juny del 2009 amb l’objectiu de pal•liar i donar resposta, en la mesura del que sigui possible, a totes aquelles problemàtiques i necessitats que puguin millorar la relació entre les ciutadans. Els interessats en fer ús del servei poden sol•licitar hora a l’equip de prevenció i mediació comunitària que està ubicat a la regidoria de Benestar Social i Ciutadania.
 

Per poder millorar els nostres serveis, utilitzem cookies de tercers i persistents que ens permeten obtenir informació dels usuaris. Si continues navegant, considerem que acceptes la seva utilització. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca