L’Ajuntament demana a la ciutadania que planifiqui les compres i eviti sortir cada dia per frenar el coronavirus

  • La Policia Local ha aixecat aquest cap de setmana 9 actes per infracció, cinc d’elles diumenge i s’han identificat 21 persones a la via pública

 

L’Ajuntament de Mollerussa fa una crida a la ciutadania perquè planifiqui les compres i eviti sortir cada dia per abastir-se després d’haver detectat aquest cap de setmana un canvi de tendència i una relaxació en les mesures de confinament. En aquest sentit, la Policia Local ha aixecat en dos dies 9 actes per incomplir les mesures de confinament, cinc d’elles ahir diumenge, sent en total 72 les denuncies fetes des que es va activar el Pla de Protecció Civil de Mollerussa. Així mateix, també es recorda que per facilitar la feina d’identificació als agents es recomana dur a sobre, ja sigui al mòbil o bé imprès, el certificat autoresponsable de desplaçament que es pot descarregar digitalment aquí  http://confinapp.gencat.cat/

Aquesta ha estat una de les directius que s’han valorat en la reunió periòdica del comitè d’emergència del Pla de Protecció Civil de Mollerussa, on també s’han actualitzat les dades relatives als casos de coronavirus detectats a la ciutat que ascendeixen a 22 persones, de les quals 4 han perdut la vida per aquest motiu i n’hi ha 9 que estan ingressades en centres hospitalaris. Així mateix, també s’ha donat a conèixer que s’ha produït la primera alta hospitalària.

D’altra banda, avui entra en funcionament a través de l’únic telèfon del servei Ajude(M)ollerussa (676 289 571) dues prestacions més de cara a ajudar a la ciutadania a afrontar la situació d’emergència per frenar la corba de contagis del coronavirus. Es tracta d’un servei d’àpats a domicili, a través d’una empresa especialitzada en aquest tipus de suport domiciliari, i que està pensat per donar resposta a aquelles persones que es trobin en una situació de vulnerabilitat derivada de la crisi sanitària i tenen dificultats per poder cuinar o, fins i tot, per sortir a comprar els aliments. Així mateix, també s’activa de nou, però amb un altre plantejament, la col·laboració amb el Servei de Suport al Dol  de Ponent que es va posar en funcionament a principis de mes. En aquest cas, no només es tracta d’acompanyar a les persones que hagin pogut patir la pèrdua d’un familiar, sinó també a aquelles que en tenen algun ingressat a l’hospital o fins i tot aquelles persones que necessitin tenir assistència telefònica per afrontar amb més eines la situació de confinament.

Val a dir que l’Ajude(M)ollerussa ha ampliat l’horari de servei gràcies a la implicació de la plantilla de l’Ajuntament que fa torns voluntaris per atendre el telèfon cada dia de 8 del matí a 8 de la tarda de dilluns a diumenge. Des d’aquest mateix servei, s’ha gestionat també el lliurament de 380 mascaretes confeccionades per sòcies de l’Albada, fetes de cotó i que no aptes per a ús sanitari, a diferents persones i col·lectius que s’hi han posat en contacte per sol·licitar-ne.