L’Ajuntament manté l’alerta activada per l’apagada fins a revisar que tot l’enllumenat públic funciona correctament

L’alcalde i el responsable dels Plans de Prevenció, en roda de premsa
  • L’alcalde valora l’actuació del consistori durant l’apagada i destaca que l’afectació en la mobilitat als passos a nivell ja ha estat solucionada

 

L’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, ha explicat aquest matí que l’Ajuntament manté activada la fase d’alerta, decretada aquest dilluns a les 13.30 amb la convocatòria del Comitè d’Emergència Municipal, amb l’objectiu de dur a terme una revisió completa de la reactivació de tot l’enllumenat públic de la ciutat per comprovar que no hi ha cap desperfecte o incidència. Ho ha dit en roda de premsa, acompanyat del tècnic responsable dels Plans de Prevenció Municipal, Ramon Xinxó, per valorar les actuacions que es van dur a terme des del consistori des de l’inici de l’apagada, un operatiu que va haver de ser coordinat amb Policia Local i Mossos d’Esquadra amb emissores de ràdio connectades a la xarxa Radiocomunicacions d’Emergències i Seguretat de Catalunya (RESCAT) al caure també la cobertura de dades mòbils. Solsona ha explicat que la llum es va començar a restablir a la ciutat al voltant de les 10 de la nit, mentre que les dades mòbils no van arribar fins a la mitjanit.

 

En aquest sentit, ha destacat que la principal preocupació a primera hora del matí, quan s’ha tornat a reunir el Comitè d’Emergència,  ha estat la recuperació de la normalitat en la mobilitat en els dos passos a nivell de la ciutat, on les barreres van quedar abaixades al coincidir a l’estació dos trens en el moment de l’apagada. Solsona ha explicat,  que, a dos quarts de 10 del matí i a petició del consistori,  ADIF les ha aixecades i la Policia Local ha pogut retirar la senyalització de reforç que ja va col·locar ahir a migdia per evitar el pas de vehicles que, malgrat estar prohibit, seguien creuant les vies posant en perill la seguretat.

 

Així mateix, ha explicat que la primera de les actuacions va ser activar els agents disponibles de manera que es va poder passar d’una patrulla a tres per tal de actuar en la regulació del trànsit en els encreuaments de la carretera, on els semàfors no funcionaven, i també prestar atenció a peu de carrer a la ciutadania que ho necessités, quan les dades mòbils i la comunicació va quedar aturada per l’apagada.

 

L’operatiu dissenyat es va posar a disposició del Centre d’Atenció Primària, de les residències d’ACUDAM, Terres de Ponent i Can Jaques i dels centres escolars i es va assistir també als conductors i viatgers dels dos trens aturats a l’estació, la majoria dels quals van poder continuar viatge a través dels autobusos de línia o per mitjans propis. Pel que fa al CAP, es va atendre la petició d’un generador per poder prestar servei i a les residències es va acompanyar i facilitar divers material sol·licitat.

 

Per poder millorar els nostres serveis, utilitzem cookies de tercers i persistents que ens permeten obtenir informació dels usuaris. Si continues navegant, considerem que acceptes la seva utilització. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca