L’Ajuntament proposa una ordenança per regular el soroll i corregir la contaminació acústica

L’Ajuntament de Mollerussa té previst aprovar en el proper Ple ordinari de dijous vinent una ordenança municipal per regular el soroll i les vibracions amb l’objectiu de prevenir i corregir la contaminació acústica. D’aquesta manera, l’ordenança regula el soroll admissible en la realització de diferents activitats com poden ser les recreatives de pública concurrència, les comercials, les festives que es fan a l’aire lliure o els espectacles pirotècnics, un punt en el acota l’horari de llençar petards entre les 9 del matí i les 11 de la nit llevat de les revetlla de Sant Joan i per la Festa Major on l’ajuntament té potestat per ampliar aquest horari.
Així mateix, també té un apartat destinat al civisme ja que tracta sobre relacions de veïnatge i el comportament ciutadà. En aquest sentit, especifica, entre altres punts, que entre les 21 hores de la nit i les 8 hores de l’endemà no és permès l’ús d’aparells domèstics sorollosos, instruments musicals, cants, reparacions, manipulació de materials o canvi de mobles o qualsevol altra activitat que pugui pertorbar el descans aliè.
Un altre dels punt en els quals incideix l’ordenança és en regular els horaris per dur a terme treballs de construcció. En aquest apartat estipula l’horari per utilitzar maquinària entre les 8 del matí i les 8 de la nit els dies laborables i entre les 9 del matí i les 8 de la nit dissabtes i festius.
Aquesta nova ordenança preveu sancions que poden arribar als 300.000 euros en el cas de les infraccions molt greus, entre 900 i 12.000 euros en el cas de les greus i fins a 900 euros si es tracta d’una infracció lleu. Així per exemple, en el cas de les infraccions molt greus hi hauria el fet de posar en funcionament un focus emissor de soroll quan se n’hagi ordenat el precintat. Les infraccions greus contemplarien, entre altres, circular amb vehicles de motor amb silenciadors ineficaços i en el que respecta a les infraccions lleus algunes de les circumstàncies punibles serien les molèsties causades per relacions de veïnatge. Aquestes sancions es graduarien tenint en compte determinats criteris com l’afectació de la salut, la naturalesa dels perjudicis causats, la capacitat econòmica de l’infractor o l’existència de la intencionalitat, entre altres.
Amb l’ordenança també es porta a aprovació un mapa acústic de la ciutat que estableix diferents zones en funció de la sensibilitat acústica i també estipula tres períodes com són el dia, el vespre i la nit. Així per exemple, els centres docents, biblioteques o auditoris són zones de sensibilitat acústica alta mentre que les zones amb activitats comercials o d’oficines són de sensibilitat acústica moderada i les que acullen activitat industrial són de sensibilitat acústica baixa.

Reglament intern del Casal d’Avis

D’altra banda, un altre dels punts que passaran pel Ple serà l’aprovació del reglament intern del Casal per a la Gent Gran, un document que té per objectiu regular la prestació d’aquest servei públic municipal i ordenar-ne els elements de participació. En aquest sentit destaca la creació d’un consell assessor i de seguiment presidit per l’alcalde i en el que a banda dels representants de l’Ajuntament també hi haurà quatre representants dels usuaris de ple dret. Entre les competències que tindrà aquest consell figuren les de participar en la programació d’activitats del Casal, assessorar l’equip de govern de l’Ajuntament en temes relacionats amb les polítiques d’atenció a la gent gran i proposar millores en els serveis que ofereix el casal. El reglament també estableix cinc tipus d’usuaris i en regula els drets i les obligacions.

Gestió del pàrquing de camions

Així mateix, durant el Ple està previst també adjudicar el contracte de gestió del pàrquing de camions a l’empresa Logística Integral Urbana-Pàrquings, SL. , que és l’empresa que va presentar una proposta més avantatjosa per l’Ajuntament. El contracte de gestió té una durada prevista de 20 anys i suposa un estalvi pel consistori de 40.000 euros anuals, que són els que amb l’anterior contracte de gestió assumia per dèficit d’explotació.
 

Per poder millorar els nostres serveis, utilitzem cookies de tercers i persistents que ens permeten obtenir informació dels usuaris. Si continues navegant, considerem que acceptes la seva utilització. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca