L’alcalde de Mollerussa anima al sector agrícola a seguir innovant i a arriscar-se per ser competitius

L’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, ha donat aquest matí la benvinguda als professionals presents en la XIX Jornada Fructícola que organitza l’IRTA (Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries) a les instal•lacions que tenen a la capital del Pla d’Urgell amb l’objectiu d’exposar els resultats dels diferents assajos que duu a terme aquest organisme en més de 1.600 varietats avaluades i aportar solucions als problemes que es presenten en el sector. La jornada, que ahir es va fer en llengua catalana i avui s’ha fet en castellà, reuneix 1.500 productors d’arreu de Catalunya i també de les comunitats properes durant els dos dies en que se celebra i esdevé un fòrum de debat del sector, tal i com a remarcat Solsona que ha assegurat que es tracta d’una “jornada ideal ja que combina la transferència de coneixement i tecnologia amb l’experimentació”. L’alcalde ha animat als professionals del sector agrícola a seguir innovant i a arriscar-se per ser més competitius sobre tot en moments com els actuals en que determinats condicionants com “el veto rus compliquen el dia a dia i provoquen angoixa per saber com afrontar el present i futur”.

Solsona ha compatit taula amb el subdirector general de Transferència i Innovació, Jaume Sió, i el director de l’IRTA a Lleida, Simó Alegre. Sió ha indicat que tot i que la campanya ha estat difícil cal fer un esforç per seguir millorant per tal de ser més competitius. En aquest sentit, ha assegurat que cal aconseguir la màxima producció per hectàrea i també apostar per la segmentació. En aquest sentit, s’ha referit a la necessitat d’augmentar l’activitat de les centrals per tal que no només treballin durant els mesos d’estiu sinó que ho puguin fer durant tot l’any amb una major diversificació del producte. Així mateix, també ha assegurat que cal incrementar la col•laboració entre els diferents agents que actuen en la posada al mercat del producte com són el productor, el distribuïdor i el consumidor final. Per la seva part, Alegre ha parlat de la tasca que es duu a terme en els 14 centres que l’IRTA té distribuïts a tota Catalunya sobretot pel que fa a la promoció de cultius alternatius per buscar sortides a la crisi, cultius que van des de la promoció de l’ametller com a les plantacions de pomeres en zones de muntanya. També ha incidit en la necessitat de buscar la manera d’incrementar l’exportació, motiu per al qual enguany la jornada ha comptat amb la presència del consultor tècnic Mauricio Frias, de Xile, un país que compta amb un mercat exportador que comercialitza fruita a països com al Xina aplicant tècniques innovadores perquè el producte arribi en condicions òptimes.
 

Per poder millorar els nostres serveis, utilitzem cookies de tercers i persistents que ens permeten obtenir informació dels usuaris. Si continues navegant, considerem que acceptes la seva utilització. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca