- Ho diu en la glossa de l’acte de la Diada, el qual ha comptat amb l’ofrena floral d’una quarantena d’entitats al monument de la Senyera
L’òptic-optometrista i Creu de Sant Jordi 2025, Manuel Roure Arnaldo, ha denunciat aquest matí que l’Estat espanyol “encara no entén ni vol entendre les aspiracions legítimes del poble català”, en una situació “maquillada per una democràcia que anomenem plena”, però on “les bones intencions acaben avortades per la pressió centralista”. Ho ha expressat durant la glossa de l’acte de celebració de la Diada, que ha tingut lloc al parc municipal. Roure ha fet una reflexió centrada en el paper històric del Tractat d’Utrecht per explicar els fets de 1714, i ha denunciat les múltiples carències que, encara avui, ha de suportar el poble català i que, segons ell, “clamen al cel”. Entre aquestes, ha esmentat el mal funcionament dels serveis d’educació, sanitat i transport públic. Per tot plegat, ha afirmat que avui “realment no celebrem una derrota, sinó el punt de partida per recuperar tot el que se’ns ha arrabassat”, i ha fet una crida a no defallir “ni ara ni mai”.
Per la seva banda, l’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, ha qualificat la sentència del TSJC com “un atac a la línia de flotació de la immersió lingüística a les aules de Catalunya”, i ha fet una crida a no caure en la desmobilització ni en l’apatia, advertint que això podria fer perdre posicions davant “l’atac directe a la llengua catalana”. Solsona també ha alertat que “la nostra percepció que potser no estem tan bé com hauríem d’estar no pot esdevenir una oportunitat per a l’Estat per vulnerar allò que per a nosaltres és essencial com a país”. Alhora, ha reivindicat el caràcter acollidor i cohesionador del municipi, afirmant que “Mollerussa és capaç de conviure a través de les diferents maneres de ser i d’expressar-se, units en comunitat i amb sentiment de pertinença”. Finalment, ha encoratjat la ciutadania a ser “constructors proactius i protagonistes del futur que volem”, tant en l’àmbit nacional com municipal.
La commemoració ha tingut com a peça central l’ofrena floral al monument a la Senyera per part d’una quarantena d’entitats de la ciutat. També ha comptat amb la intervenció en els parlaments de Jaume Sau i Xavi Puigredón, primer i actual president de l’Associació Atlètica Xafatolls, entitat que enguany celebra 40 anys de trajectòria; Jordi Bonilla, en nom de AEIG Cal Met que en celebra 55, i de Mireia Esteve, com a representant de la junta de la Colla del 50 dels nascuts el 1975.
L’acompanyament musical ha tornat a anar a càrrec de la Coral de l’Institut del Salt del Duran, la qual ha interpretat l’Himne Nacional de Catalunya, el Cant dels Segadors per posar el punt final a l’acte.